Apple Inc-ek asteazkenean esan zuen datozen asteetan pribatutasun-jakinarazpenaren arau berri bat betearaziko duela, Facebook Inc bezalako publizitate digitaleko sinadurek beren salmentetan eragina izango duela ohartarazi baitute. Applek esan zuen iOS 14.5 sistema eragilea datozen asteetan erabilgarri dagoenean izango direla abisuak, data zehatzik eman ez bazuen ere.
Aplikazioaren garatzaileak baimena eskatu beharko dio erabiltzaileari “beste enpresa batzuetako aplikazio eta webguneetan” jardueren jarraipena egin aurretik. Publizitate digitalaren industriako adituek esan dutenez, aurrerapen berri horri esker, erabiltzaile askok ez diete baimenik emango aplikazio horiei.
Enpresak ekainean iragarri zuen neurria, baina irailean esan zuen aldaketa atzeratuko zuela iragarle digitalei egokitzeko denbora emateko. Garatzaile batzuk beren borondatez ari dira oharra erakusten.
Applek adierazi du, publizitate-tresna alternatiboak emango dizkiela garatzaileei. App-instalazioen iragarkiak egiten dituzten iragarleek publizitate-kanpainaren ondoren aplikazio bat zenbat pertsonak instalatu duten ikus dezaten, banakako erabiltzaileei buruzko informazioa zabaldu gabe.
Beste tresna batek, klika pribatuen administrazioa izenekoa, aplikazio baten barruko iragarki batean klik noiz egiten den neurtzeko modua emango die iragarleei, eta web orri batera eramango du, baina ez du banakako erabiltzaileari buruzko daturik jakinaraziko.
Facebookek abenduan esan zuen jakinarazpena erakusteko asmoa zuela, ez zuen nahi Appleren iPhone erabiltzaileek aplikazioetarako sarbidea galtzea.
Informazio iturria (REUTERS): https://www.reuters.com/article/us-apple-privacy-idUSKBN2BU1VC